BATONIKI ENERGETYCZNE

Uwielbiam zdrowe słodycze, które dodają mi energii i nie zawierają cukru. Idealnie gdy jeszcze mogę je bez problemu zabrać ze sobą do pracy, czy na trening- te batoniki do takich należą. Świetne są na drugie śniadanie, czy jako przekąska potreningowa. Batoniki robi się bardzo szybko – to ich kolejna zaleta. Gorąco polecam.

 

Składniki:

  • płatki owsiane górskie /120g/
  • płatki jęczmienne /120g/
  • słonecznik /50g/
  • żurawina /50g/
  • pestki dyni /50g/
  • jagody goji /30g/
  • jajko /1szt/
  • banan /240g –  2 średnie szt/

Banana rozgniatam. Dodaję do niego wszystkie składniki i mieszam. W zależności od wielkości banana proporcje mogą się trochę różnić- masa musi być kleista i zbita.  Przekładamy ją na papier do pieczenia ( ja użyłam masy sylikonowej- bardzo lubię z nią pracować) i formułuję batoniki. Można uformować je w jeden kawałek i po upieczeniu pokroić lub też od razu nadać im kształt (wtedy ładnie się opiekają ze wszystkich stron). Wkładam do rozgrzanego piekarnika (170 stopni) piekarnika na ok. 30-35 minut.

Smacznego 😉

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:
1 porcja                             :            131,42 kcal       B:   4,15 g      T:   4,08 g       W:   18,35g
całość (15 porcji)              :           1971,40 kcal      B: 62,27 g      T: 61,79 g       W:  275,26 g

 

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz