BUŁECZKI TWAROGOWE

Wysokoproteinowe bułeczki idealne po treningu, ale i nie tylko. Dobrze wyrabia się ciasto i wspaniale wyrastają, a w domu podczas ich pieczenia unosi się cudowny zapach. Za każdym razem wychodzą.

Składniki:

  • twaróg chudy /250 g/
  • mąka żytnia /250 g/ lub inna*
  • jajko /1 szt/ – wychodzi również bez jajka
  • proszek do pieczenia /2 łyżeczki/
  • sól /pół łyżeczki/
  • olej rzepakowy /1 łyżka/

Sposób przygotowania:

Twaróg  ucieramy z jajkiem i solą. Mąkę przesiewamy i dodajemy proszku do pieczenia i utartą masę twarogową. Zagniatamy ciasto. Formujemy okrągłe bułeczki (wychodzi ok 8 małych). Układamy je na natłuszczonej blaszce i wkładamy do pieca nagrzanego na 200 stopni na ok 20 minut.

Możemy również do środka bułeczek wsadzić dowolne nadzienie: serowe, dżem, owoce. Bułeczki na słodko smakują równie pysznie.

SMACZNEGO

*Wypróbowałam już różne typy mąk i z każdej bułeczki wychodzą (pszenna pełnoziarnista, orkiszowa, żytnia, pszenno-żytnia)


ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:
*bułeczka bez nadzienia

1 bułka                 :                  147,21  kcal     B:    8,17 g     T:    2,95 g     W:  22,16 g
całość   (8 szt)    :                 1177,70 kcal      B:  65,64 g      T:  23,64 g    W: 177,35 g

 

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz