CHIPSY Z JARMUŻU PIECZONE

Mogą być dodatkiem do obiadu, można je zjeść tak po prostu. Chipsy z jarmużu mają ciekawy, chrupki smak i idealnie smakują.
Te zielone liście są bardzo pożywne, zawierają przeciwutleniacze, są źródłem witamin (m.in. K, C ) oraz wapnia i żelaza. Zawierają sulforafan, czyli związek mający działanie przeciwnowotworowe. Od ubiegłego roku jarmuż często gości u mnie w kuchni, dziś w postaci chipsów.

Składniki:

  • kilka liści jarmużu /około 300 g/
  • olej rzepakowy /3 łyżki/
  • ostra papryka /1 łyżeczka/
  • sól / 1/3 łyżeczki/
  • curry /1 łyżeczka/
  • zioła prowansalskie /1 łyżeczka/ (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Jarmuż myjemy i suszymy. Odrywamy twarde łodygi, a liście dzielimy na kawałki wygodne do jedzenia. W misce mieszamy olej rzepakowy z przyprawami. Wkładamy do naczynia jarmuż i mieszamy,tak aby olej pokrył każdy liść.

jarmuz4


Blachę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia i rozkładam jarmuż. Wstawiamy do rozgrzanego (140 stopni) piekarnika na około 6-8 minut, aż będą chrupkie. Trzeba być czujnym, ponieważ można je łatwo spalić. Po wystudzeniu przekładamy na talerzyk i i się zajadamy. 

jarmuz3


jarmuz2

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:

1  porcja (100g)  :                   90 kcal      B:  1,9 g      T:      6,66 g     W:  3,63 g
całość     (300g)  :                 270 kcal      B:  5,7 g      T:  20,00 g     W: 10,89 g

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz