Chrupiące krakersy z ziaren z rozmarynem

Ci, którzy  mnie znają wiedzą, że ostatnio dostałam szału na punkcie rozmarynu i znajduje się on stale w mojej kuchni. Ryba, mięso, ziemniaki, sałatki… tym razem znalazł się on i w krakersach, które były wyrobem czysto eksperymentalnym. Na szybko od niechcenia strzeliłam fotkę krakersów przed upieczeniem na wypadek, gdyby się udały i mogłabym podzielić się z Wami przepisem.

Szczerze mówiąc nie spodziewałam się takiego efektu! Idealnie wypieczone, chrupiące, delikatne i zawierają bardzo mało węglowodanów. Dlaczego ja nie wpadłam na to wcześniej kiedy to byłam na diecie tłuszczowej (tzw. ketozie)?!  Moje życie byłoby wtedy znacznie łatwiejsze i miałabym zaspokojoną potrzebę chrupkości- Ci którzy są na tej diecie lub byli wiedzą o czym piszę.

Ale wracając do mojego odkrycia, wzięłam je  następnego dnia po upieczeniu do pracy, koleżanki rewalidantki (pedagożki prowadzące rewalidację, czyli zajęcia dodatkowe z dziećmi niepełnosprawnymi) żywo zainteresowały się gdy wyciągnęłam krakesiki. Po chwili słyszę “mmmm”, “mniam”, “genialne”, “jak to zrobiłaś?” Te słowa mówią chyba same za siebie!

Krakersy są zrobione z ziaren i nie zawierają glutenu. Są kaloryczne, ale coś za coś – zawierają dobre tłuszcze, które na długo zaspakajają nasz głód. Idealnie smakują z serem!

Składniki:

  • słonecznik                    150 g
  • nasiona chia                100 g
  • sezam biały                    50 g
  • czosnek w proszku          4 g (1 łyżeczka)
  • żółty ser                        100 g
  • proszek do pieczenia      2 g ( 0,5 łyżeczki)
  • sól himalajska                  3 g (pół łyżeczki)
  • świeży rozmaryn              4 g ( kilka gałązek)
  • oliwa z oliwek                  15 ml (1 łyżka)
  • jajko                                  1 szt

krakers5

 

Nasiona słonecznika, sezamu i chia przesypuję do melaksera i mielę ( świetnie do tego sprawdza się również młynek do kawy, jednak ze względu na to, że posiadam jedynie bardzo małych rozmiarów tym razem z niego nie skorzystałam). Do zmielonych ziarenek dodaję pół łyżeczki czosnku w proszku, soli i proszku do pieczenia. Wbijam jajko i ścieram żółty ser. Rozmaryn myję, siekam igiełki bardzo drobniutko i troszkę miażdżę je dla wydobycia jeszcze intensywniejszego zapachu. Masę dokładnie mieszam ręką jednocześnie zagniatając ją, przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i formuję prostokąt przyciskając ciasto do dna. Kroję na kwadraty, leciutko rozsuwam krakersy (musimy pokroić je teraz, ponieważ po upieczeniu stają się bardzo kruche) i nożem formuję boki aby były idealnie równe. Wstawiam do pieca nagrzanego do 150 stopni na 20-25 minut. Krakersy mają być zarumienione 😉

krakers3

krakers2

krakers4

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:

1 porcja                            :                 147,5  kcal      B:    6,24 g       T:     11,90 g        W:       2,46 g
całość (15 porcji)            :              2212,72 kcal      B:  93,66 g       T:   178,57 g        W:     36,57 g

* liczone z pełnotłustym żółtym serem Edamer

 

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz