MONITOROWANIE POSTĘPÓW TRENINGU DZIENNIK AKTYWNOŚCI

Rozpoczynając swoją przygodę ze zdrowym stylem życia powinienieś opracować sobie system, w jaki będziesz monitorował swoje postępy, czy to mające na celu polepszenie sprawności fizycznej, czy utratę zbędnych kilogramów. Takie notowanie pozwala Ci zobaczyć progres, dzięki któremu utwierdzasz się w przekonaniu, że Twoje działania przynoszą rezultat.

 

Dlaczego warto zapisywać? 

Słowo zapisane na kartce ma wielką moc. Co roku notujemy swoje postanowienia noworoczne. Problemem jest brak konsekwencji, zangazowania oraz obiektywnej samooceny. Już w szkole zapisujemy kluczowe informacje w zeszytach, nieco później już w pracy korzystamy z podręcznych notatek pomagających nam segregować informacje, oceniając ich wartość. Warto korzystać z tych sprawdzonych i wprowadzonych w naszą kulturę mechanizmów w celu usystematyzowania oraz monitorowania naszego treningu.

 

Mój pierwszy dziennik aktywności –co i jak?

Może przybierać różne formy: papierowy obrazujący przekrój całego miesiąca, zeszytowy, czy elektroniczny. Nie ma to właściwie znaczenia, ważne żeby spełniał swoją funkcję: pokazywał jak ćwiczysz, z jaką intensywnością i regularnością.
Dla mnie jako kobiety ważne jest również to żeby był estetyczny. Gdy zakładałam swój pierwszy dziennik był on bardzo nieprecyzyjny, wydawało mi się, że ujełam w nim wszytskie najważniejsze informacje, a właściwie niewiele z niego wynikało.
Z biegiem czasu i stażem treningowym opracowałam swój własny system zapisu.

 

Mój dziennik treningowy to zwykły zeszyt z dużą ilością kartek i tabelkami. Zapisuję w nim wszystko: jaka partia mięśniowa podlega treningowi z wyszczególnieniem poszczególnych ćwiczeń -ilością serii, powtórzeń i obciążenia. Swój trening rozdzielam również na dwie części : siłowa ( machanie z ciężarkami) i kardio (czyli wszystko, co pozwala nam się spocić: bieganie, orbitrek, step, wioślarz itp) . Zobaczcie jak to wygląda.

rozpiska treningu

Każdy mój dzień treningowy jest dokładnie rozpisany. Ponadto, abym mogła się motywować do treningów mam kartkę z kalendarzem na dany miesiąc, gdy wykonam trening koloruję kwadracik- wiem wtedy ile razy w miesiącu wykonałam trening

rozpiska treningow- kalendarz

 

POBIERZ KALENDARZ AKTYWNOŚCI NA STYCZEŃ 2016 POBIERZ

Prowadzenie dziennika aktywności wcale nie jest takie trudne i angażujące Twój czas – wystarczy tylko, że po treningu poświęcisz 5 minut i wszystko spiszesz. Twoje postępy będą stanowić dla Ciebie ogromną dawkę motywacji i upewniają Cię w przekonaniu, że to co robisz jest słuszne.

 

 

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz