FIT PLACUSZKI Z BIAŁEJ KASZY GRYCZANEJ

Lubię gotować i przyrządzać skomplikowane dania, jednak nie zawsze mam na to czas. W takich chwilach idealnie sprawdzają się placki z białej kaszy gryczanej. Są one proste w przygotowaniu i można wykonać je w różnych wersjach smakowych dodając do nich ulubione przyprawy, ale jedno jest pewne- zawsze są pyszne!  Zdrowy przekąska lub obiad  podane  w towarzystwie kremu z buraków i twarogu to istne dzieło sztuki. Bardzo dobrze zaspokajają głód. Jestem pewna, że każdemu przypadną do gustu.

Składniki:

  • kasza gryczana biała /100g/
  • jajko /1szt/
  • mleko roślinne (ryżowe) / 350ml/
  • mąka amarantusowa /2 łyżki/
  • nasiona Chia /2łyżki/
  • sezam /2 łyżeczki/
  • oliwa /ok 5 łyżek/
  • zioła dalamtyńskie  /3 łyżeczki/
    (oregano, bazylia, majeranek, rozmaryn, cząber, tymianek, szałwia)

Krem:

  •  buraki /250g/
  • ser biały twarogowy chudy /70g/
  •  jogurt naturalny/ 2łyżki/
  • czosnek /1 ząbek/
  •  zioła dalamtyńskie /1 łyżeczka/

Sposób przygotowania:

Ugotowaną kaszę przekladam do blendera. Dodaję jajko, mleko mąką i blenduję na kremową masę. Dodaje sezam, nasiona Chia i zioła- wszystko mieszam. Pozostawiam na 20 minut. Palenie rozgrzewam nalewając na nią odrobinę oliwy. Smażymy małe, cieniutki placuszki z obu stron, aż do zarumienienia.

Dip: Buraki myję, i zawijam w folię aluminiiową. Wstawiam do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na pół godziny. Po wyjęciu braki studzę, obieram je i blenduje razem z twarogiem, jogurtem i czosnkiem. Doprawiam łyżeczką ziół dalmatyńskich.

Placuszki układamy na talerzu. Nakładamy na nie krem twarogowo- burakowy i rozkoszujemy się ich smakiem.

 

Smacznego 

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:

1 porcja                     :      131,03 kcal     B:   3,76 g    T:    7,66 g      W:  12,38 g
całość (12 sztuk)      :    1572,45 kcal    B: 45,14 g    T:  92,01 g     W:  148,62 g

 

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz

1 279 thoughts on “FIT PLACUSZKI Z BIAŁEJ KASZY GRYCZANEJ