Jesienne mieszanka smażonych warzyw

Jesienna mieszanka warzyw na patelnie to doskonała alternatywa dla popularnych mrożonek, które znajdują się w każdym markecie.  Rozgrzewają, dodają energii, a przede wszystkim dostarczają wiele witamin. Idealnie sprawdzają się jako dodatek do obiadu, ale również jako odrębne danie jeżeli dodamy tylko do mieszanki np ryż i odrobinę koncentratu pomidorowego. Zdrowo, szybko, smacznie i tanio – wszystkie cechy idealnej potrawy spełnione 😉

Składniki:

  • dynia Hokkaido                                    120 g
  • marchewka                                           220 g
  • papryka czerwona                               150 g
  • kolendra                                                    2 g (pół łyżeczki)
  • imbir suszony                                           1 g (pół łyżeczki)
  • papryka  słodka                                        1 g (pół łyżeczki)
  • olej kokosowy                                        10 ml (1 łyżka)
  • sól i pieprz do smaku                           do smaku ( u mnie po ok pół łyżeczki)

Sposób przygotowania:

Dynię obieram i za pomocą melaksera siekam na drobne paski (można cieniutko pokroić ręcznie lub użyć specjalnej obieraczki, która od razu robi nam cieniutkie paseczki). Tak samo postępuję z marchewką i papryką. Na patelni rozgrzewam olej kokosowy i wrzucam warzywa. W moździerzu rozgniatam ziarenka kolendry i dodaję ją wraz z imbirem, papryką, solą i pieprzem na patelnie. Podlewam wodą (ok 5 łyżek) i wszystko mieszam. Smażę warzywa ok 10 minut ( jeżeli potrzeba podlewam je jeszcze odrobiną wody). Gdy woda odparuje, a warzywa będą miękkie przekładam na talerzyk i podaję je do obiadu.

Smacznego 😉

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:

1 porcja                                 :                     68,11  kcal    B:      1,52 g      T:     3,18 g     W:    9,82 g
całość (4 porcje)                   :                   272,47  kcal    B:     6,08 g      T:   12,72 g     W:  36,29 g

 

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz