MAKARON Z CUKINIĄ I MARCHEWKĄ

Cukinia ma wiele zastosowań w kuchni, można ją jeść na surowo z dipami, dodać do sałatki lub piec i smażyć na różne sposoby. Mi kojarzy się ona najbardziej z placuszkami z cukinii podawanymi z kefirem- za tym daniem akurat niespecjalnie przepadałam w dzieciństwie, a muszę dodać, że cukiniami w sezonie letnim dziadkowie zawsze nas  hojnie obdarowywali. Zmieniły mi się smaki… mówią, że kubki smakowe z wiekiem zanikają ale odkąd odstawiłam z mojej diety cukier czuje smaki  jak nigdy dotąd (taka mała dygresja) Ale wracając do cukinii- to czasem pokaźnych rozmiarów dyniowate warzywo ma w sobie niewielką ilość tłuszczu i niską kaloryczność (100g cukini ma 15kcal), dlatego też idealnie nadaje się dla osób dbających o swoją sylwetkę. Ponadto zapobiega zakwaszeniu organizmu i jest lekkostrawna.

Składniki:

  • cukinia /320g/
  • marchewka /140g/
  • makaron /300g/
  • jarmuż /40g/ lub bazylia
  • pietruszka /kilka gałązek/
  • ser żółty /60g/ (u mnie Piórko)
  • jogurt naturalny /200g/ ( u mnie 0,1%)
  • zioła prowansalskie /1,5 łyżeczki/
  • sól /do smaku/
  • oliwa /1 łyżka/

Przygotowanie:

Kroję cukinię i marchewkę na paski. Oliwę rozgrzewam na patelni i przekładam pokrojone składniki. Jogurt naturalny łączę przyprawami,  jarmużem bądź bazylią (zależnie od preferencji) i blenduję, a następnie całość przekładam na patelnie. Smażę warzywa przez jakieś 10 miniut. W między czasie gotuję makaron. Ser żółty trę na tarce i dodaję do przygotowanej mieszanki na ostatnie kilka minut.

SMACZNEGO!

 

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:

1 porcja                             :             389,02 kcal      B:  19,96 g      T:   7,40 g      W:    59,61  g
całość (4 porcji)              :            1556,10 kcal       B: 79,88 g      T:  29,63 g      W:  238,45 g

 

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.