PALUSZKI BROKUŁOWE

Paluszki brokułowe to idealna zdrowa, lekka przekąska, która zaskakuje wyjątkowym smakiem. Quinoa i mąka amarantusowa wzbogaca danie o cenne białko, dzięki czemu paluszki można jeść śmiało nawet na diecie niskowęglowodanowej. Są również odpowiednie dla osob, które są na diecie bezglutenowej.

Składniki:

  •  brokuł /350 g/
  •  jajko /1 szt/
  •  ser mozzarella /200g/
  •  mąka amarantusowa /80g/
  •  płatki quinoa /80g/
  •  cebula biała /100g/
  •  ulubione przyprawy, u mnie zioła toskańskie (płatki pomidorów,sól, bazylia, czosnek, oregano, cebula, pietruszka / 3 łyżeczki/

dip:

  •  paprka czerwona /200g/
  •  pomidor /250g/
  •  przyprawy: sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Rozgrzewam piekarnik do 200 stopni. Brokuł rozdzielam na różyczki i blanszuję we wrzącej wodzie przez minutę, następnie spłukuję go zimną wodą z kranu, aby zatrzymać proces gotowania. Przekładam na ręcznik papierowy.

Siekam drobno cebulę i brokuł. Łączę z serem, płatkami kosmosy ryżowej (quinoa) i mąką amarantusową. Dodaję jajko i 3 łyżeczki ziół toskanskich – wszystko mieszam. Ręce skrapiam zimną wodą, aby łatwiej było formować paluszki (najłatwiej stworzyć kulkę, a następnie ją rozpłaszczyć i uformować kształt) .

Paluszki układamy na papierze do pieczenia i wstawiamy na ok 15 minut do pieca. Po tym czasie obracamy je na drugą stornę i pozostawiamy je jeszcze w piecu na 5-7 minut.

W czasie gdy paluszki się pieką przygotowuję dip: paprykę czerwoną oraz dwa małe pomidory i wrzucam do blendera. Krem przekładam do garnka i podgrzewam, aby sos był gorący, doprawiam solą i piperzem.

Paluszki podaję z dipem.

Smacznego

 

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:

1 paluszek           :    166,25 kcal     B: 10,95 g    T:   6,66 g      W:  14,83 g
całość (9 szt)      :    1496,30 kcal    B: 98,60 g    T:  59,96 g     W:  133,50 g

 

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz

72 thoughts on “PALUSZKI BROKUŁOWE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.