PLACUSZKI DYNIOWE

Co ostatnio zaserwował mi mój luby? Delikatne, złociste i aromatyczne placki dyniowe, które są idealnym daniem dla osób prowadzących zdrowy tryb życia. Dynia jest bogata w witaminy, minerały, cynk i przy tym posiada niewiele kalorii. Powstałe na jej bazie placki podane z pomidorami to połączenie klasycznych placków z nowoczesnym twistem ze zdrowej i niskokalorycznej dyni, które są smaczniejsze od oryginału.

 

Składniki:

na placki:
  • starta dynia                         640 g
  • cebula                                    90 g
  • marchewka                           90 g
  • czosnek                                 15 g   (2 ząbki)
  • mąka ziemniaczana          150 g   (6 łyżek)
  • pieprz                                       1 g   (3/4 łyżeczki)
  • kolendra                                  1 g   (3/4 łyżeczki)
  • sól                                             1 g   (3/4 łyżeczki)
  • papryka ostra                         2 g   (1 łyżeczka)
  • oliwa z oliwek                      75 ml  (5 łyżek)
  • jajko                                         2 szt
na sos: 
  • pomidory w kawałkach     500 g
  • ocet winny                             30 ml   (2 łyżki)
  • oliwa z oliwek                       60 ml   (4 łyżek)
  • pieprz                                       1 g     (3/4 łyżeczki)
Sposób przygotowania:

 

Dynię myję, obieram i trę na tarce o grubych oczkach. Cebulę, marchewkę obieram, siekam i mieszam z dynią. Dodaję mąkę ziemniaczaną, przyprawy, przeciśnięty przez praskę czosnek i wbijam jajko. Wszystko mieszam. Na małej ilości rozgrzanej oliwy smażę z obu stron placuszki, aż do momentu gdy nabiorą złoty kolor.

 

W między czasie przygotowuję sos: Pomidory parzę, obieram ze skórki, kroję na małe kawałki. Dodaję ocet winny, olej i przyprawy. Wszystko mieszam ze sobą.

Placuszki smakują dobrze podane na ciepło, jak i zimno.

 


Smacznego 😉

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:

placki:
1 porcja                                   :                         61,28  kcal    B:      1,06 g      T:    3,19 g     W:     7,58 g
całość (26 sztuk)                  :                     1593,30  kcal    B:    27,57 g      T: 83,03 g     W: 197,24 g

sos:
1 porcja                                   :                        24,83  kcal    B:   0,23 g     T:    2,40 g    W:    0,61 g
całość                                      :                      645,70  kcal    B:   6,03 g      T: 62,50 g     W: 16,02 g

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.