POMIDOROWE PULPECIKI SOJOWE

Lubiana i często przyrządzana przez wegan oraz wegetarian, jednak przez zjadaczy mięsa jest niedoceniana. Kojarzona jest przeważnie tylko i wyłącznie z tanimi kotlecikami sojowymi, które można znaleźć na sklepowych półkach niemalże każdego marketu. Mowa oczywiście o soi, która jest źródłem pełnowartościowego białka oraz wielu mikroelementów: wapnia, fosforu, żelaza, magnezu. Przygotowałam ostatnio na jej bazie pulpeciki dla mojego mężczyzny, który jest wegetarianinem. Ja również sama zjadłam je ze smakiem. Pulpeciki ładnie wyglądają, mają bogaty smak i pasują do różnych kompozycji smakowych.

Składniki:

pulpeciki:

  • soja sucha                                         350 g
  • cebula                                                150 g
  • czosnek                                                10 g
  • mąka amarantusowa lub inna         60 g
  • papryka zielona                                 30 g
  • imbir suszony                                       1 g (pół łyżeczki)
  • papryka wędzona                                3 g (2 łyżeczki)
  • curry                                                      2 g (łyżeczka)
  • kurkuma                                               2 g (łyżeczka)
  • sól                                                          3 g (łyżeczka)
  • pieprz                                                    2 g (łyżeczka)
  • sos sojowy                                          30 ml (2 łyżki)
  • zmiażdzone ziele angielskie              2 kulki

sos

  • passata pomidorowa                     680 g
  • cebula                                               100 g
  • groszek zielony                               100 g
  • oliwa                                                   30 ml (2 łyżki)
  • papryka                                             1,5 g (1 łyżeczka)
  • sól                                                      1,5 g (pół łyżeczki)
  • pieprz                                                   1 g (pół łyżeczki)

 

Sposób przygotowania:

Soję moczę w wodzie przez całą noc, przepłukuję nasiona, a następnie gotuję ok 50 minut (w świeżej wodzie) aż zmięknie. Cebulę z czosnkiem przesmażam na patelni dodając sos sojowy.  Następnie przekładam ją do blendera i miksuję z soją. Dodaję przyprawy i ponownie miksuję. Formuję pulpeciki otaczając je w mące amarantusowej (jeżeli takiej nie macie możecie użyć dowolnej).

Na rozgrzanej patelni na oliwie przesmażam cebulę. Dodaję passatę pomidorową, groszek i przyprawy. Przez 3-4 minuty zostawiam na wolnym ogniu, aby składniki się połączyły ze sobą.

Pulpeciki układam na blaszcze i zalewam sosem pomidorowym (3/4 całości). Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20-25 minut. Sos pomidorowy zredukuje się, więc pod koniec pieczenia zalewamy go 1/4 pozostałego sosu.

 

Smacznego!

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:
1 porcja                                :                       113,65  kcal    B:      7,10 g       T:     4,87 g    W:     8,19 g
całość (21 sztuk)                :                   2374,374  kcal    B:    149,22 g     T: 102,36 g    W:  171,99 g

 

Przypominam, że do końca roku możecie dokonać zakupu produktów
#Ambition z 10% zniżką na hasło: ZDROWE-GOTOWANIE

18

Ambition z dbałością

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.