WEGE KOSTKA AMARANTUSOWA

Robiłam porządek w kuchennych szafkach, jak się okazało znalazłam tam wiele skarbów, o których zapomniałam. Znalazłam resztkę komosy, trochę mąki amarantusowej na dnie pojemnika, w którym ją przechowuję. Te dwa składniki stały się inspiracją do stworzenia kwadracików. Nie miałam pojęcia czy będą smaczne, ale przecież jak może źle smakować komosa, gdy połączy się ją z warzywami? – No, nie może.. A gdy mój mężczyzna dopytuje się, czy zapisałam składniki tego eksperymentu kulinarnego i czy będę umiała go jeszcze raz powtórzyć to jest to najlepsza rekomendacja 😉

Składniki:

  • młody szpinak                                                                            60 g
  • komosa ryżowa                                                                        100 g (2/3 szklanki)
  • cebula czerwona                                                                        30 g
  • cebula biała                                                                                 45 g
  • len mielony odtłuszczony                                                           8 g (2 łyżeczki)
  • mąka amarantusowa                                                                50 g (5 łyżek)
  • zioła greckie (bazylia,rozmaryn, tymianek, oregano)          12 g (3 łyżeczki)
  • słodka papryka                                                                            4 g (1 łyżeczka)
  • sólo i pieprz                                                                              po pół łyżeczki
  • olej rzepakowy                                                                         30 ml (2 łyżki)
  • woda                                                                                        320 ml (do gotowania komosy) + 75 ml (do rozpuszczenia lnu)


Sposób przygotowania:

Szpinak i cebulę siekam. Komosę płuczę pod zimną bieżącą wodą i gotuję w 320 ml wody (ok, 1,5 szklanki) przez 20 minut. Len zalewam ciepłą wodą i dokładnie mieszam aby nie było grudek. Ugotowaną lekko przestudzoną komosę mieszam z lnem, warzywami i przyprawami. Robię małe kuleczki (mi wyszło 16), do których przykładam od góry nóż i zgniatam je, następnie formuję pozostałe krawędzie, tak aby powstał kwadrat. Kotleciki przekładam na papier do pieczenia, tak aby nie dotykały się i piekę przez 25 minut w 180 stopniach.

 

Smacznego!

 

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:
1 kwadracik              :     24,60  kcal   B:     1,12 g   T:  0,44 g     W:    3,78 g
całość (16 sztuk)     :     395,10 kcal   B:   18,00 g   T:  7,10 g    W:  60,50 g

 

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz