ZDROWY BEZGLUTENOWY JABŁECZNIK

Jak najlepiej rozpocząć sobotę?
– Od spontanicznie upieczonego ciasta. Bez przepisu, bez większego planu dając się ponieść chwili… I gdy pojawia się uśmiech na twarzy Twojego mężczyny, to wiesz, że ciasto się udało 😉
Na szczęście poważyłam składki i spisałam je. Spróbujcie sami 😉

 

Składniki:

  • płatki jaglane.                                50g
  • płatki owsiane                                50g
  • mąka kukurydziana                      50g
  • mąka z orzechów arachidowych  50g
  • jogurt grecki                                110g
  • proszek do pieczenia                     5g (1 łyżeczka)
  • miód                                               28g  (2 łyżeczki)
  • jajko                                                 2 szt
  • jabłko                                           280g

Sposób przygotowania:

Płatki, mąkę i proszek do pieczenia wsypuję do miski, wbijam jajko, dodaje jogurt i dokładnie mieszam aby powstała zbita masa. Ja posłodziłam łyżeczką miodu ciasto, ale myślę, że nie jest to konieczne. Przekładam masę na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i formuję spód ciasta z wyższymi rogami. Wstawiam całość do pieca nagrzanego do 200 stopni na 2o minut.

W tym czasie kroję jabłko na małe kawałeczki. Mniej więcej 2/3 całości blenduję z łyżeczką miodu. Dodaję niezblendowane jabłka i przekładam całość na upieczony spód ciasta.

Całość wstawiam do piekarnika jeszcze na około 15 minut.


Smacznego 😉

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW:

1 kawałek (duży):        347,12 kcal   B: 15,25 g     T: 25,27 g     W:  35,92 g
całość                   :     1388,50 kcal   B: 61,00 g     T: 61,10 g     W: 143,70 g

 

Share Button

Zostaw komentarz

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.